Sunday, August 14, 2022

Niedzielne wojny i testy

 Jezus powiedział do swoich uczniów:

«Przyszedłem ogień rzucić na ziemię i jakże pragnę, ażeby już zapłonął. Chrzest mam przyjąć, i jakiej doznaję udręki, aż się to stanie.

Czy myślicie, że przyszedłem dać ziemi pokój? Nie, powiadam wam, lecz rozłam. Odtąd bowiem pięcioro będzie podzielonych w jednym domu: troje stanie przeciw dwojgu, a dwoje przeciw trojgu; ojciec przeciw synowi, a syn przeciw ojcu; matka przeciw córce, a córka przeciw matce; teściowa przeciw synowej, a synowa przeciw teściowej».

Ewangelia św. Łukasza 12: 49-53

Zmartwiło mnie to czytanie.
Wszak Jezus wielokrotnie witał uczniów słowami: Pokój niech będzie z Wami.
Podczas mszy wierni przekazują sobie znak pokoju, a tu nagle - Jezus wszystko odwołuje.
Zastanowiła mnie demografia tego konfliktu - Jezus wprawdzie mówi, że troje stanie przeciw dwojgu, ale nie zgadza się to z podanym przykładem, tu nie ma żadnego jednolitego frontu, tu mamy 5 osobnych konfliktów.
No i do tego oczywiście - teściowa :(((

Na szczęście to są obce mi problemy, na dodatek właśnie wczoraj doświadczyliśmy rodzinnej solidarności - 18 urodziny naszego wnuka - Feliksa.

Jednak wcześniej przeżyłem trochę strachu.
Od kilku dni czuję się dość marnie, brak zdecydowanych objawów, po prostu - zimno i marnie.
Urodziny, zbierze się pewnie około 50 osób.
W tym momencie usłyszałem sygnał alarmowy - a co jeśli ja złapałem Covid?
Jak ja będę żył jeśli okaże się, że kogoś zaraziłem?

Na szczęście mamy w domu kilka paczek R.A.T. (rat znaczy po angielsku - szczur), w tym przypadku jest to jednak Rapid Antygen Test - szybki test antygenowy ....


Wyprodukowany w Chinach.
Inspektor przystawił osobistą pieczątkę
Poczułem ulgę - przynajmniej oni powinni dobrze znać ten temat.

Parę minut dłubania w nosie,  chwila nerwowego czekania i wreszcie wynik - NEGATYWNY.

Za to na urodzinach wszystko było już pozytywne.

12 comments:

  1. Dla Ciebie znalazłem najświeższe wyjaśnienie kwestii pokoju na ziemi: „Ogień prawdy osusza bagna fałszu. To dlatego Pan mówi, że nie przyszedł, aby dać ziemi pokój, ale rozłam. Na ziemi wciąż nie brak bagien, w których ludzie ugrzęźli”.

    Najlepsze życzenia z okazji rocznicy urodzin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję za zwrócenie uwagi na wypowiedź w Radio eM.
      Czasami czuję się zgubiony, nie wiem co lbardziej skuteczne - ogień żeby ugasić czy potop żeby utopić.

      Delete
  2. Przekaznie sobie znaku pokoju w kościele, kto to wymyślił?
    To jakaś nowa tradycja "katolicka", przed wiekami był to zwykły pocałunek dla bliźniego-teraz potrzebne są jakieś znaki, żeby udowodnić o swoich zamiarach w czasie mszy. Dziwne. Człowiek kręci się, wiruje i kiwa głową. Stoję, jak słup i patrzę w ołtarz.
    Cztery lata temu zamiast testu(mało wiarygodny), takie objawy załatwiłby kielich pigwówki, ewentualnie wiśniówki. Zimową porą warto by jakąś piersióweczkę posiadać, uważam.No i wigor na urodzinach zapewniony na 100% .
    szczepan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kto to (znak pokoju) wymyślił?
      Zaskoczyło mnie to pytanie, obecna liturgia została wprowadzona ponad 50 lat temu.
      Mnie osobiście ten zwyczaj się podoba - kontakt wzrokowy z osobami dookoła, kiedyż również uścisk dłoni, ale od czasów pandemii jest to uśmiech, skinienie głową, znak dłonią.
      Czasami, po mszy, krótka lub nawet dłuższa, rozmowa z tymi osobami.

      Delete
    2. Staram się zapomnieć o pandemii. Kiedy obowiązywały w kościele maseczki, czy przyłbice stałem, jak wryty przed ołtarzem upokorzony. Nie myślałem o "pokoju", oto narodziny nowej tradycji, narzuconej przez instytucje zniewalające człowieka prostego. Czekałem na jakiś znak, kiedy skończy się wreszcie ten cyrk i nastąpi opamiętanie, ale kapłani wychodzili do wiernych też w maseczkach...
      Szczęsny, obiecujące, optymistyczne imię...vivat!
      szczepan

      Delete
  3. Najlepsze zyczenia z okazji urodzin - koniecznie przekaz! Moj starszy wnuk za dwa tygodnie osiagnie 17 lat.
    My tez trzymamy domowy kit testowy pod reka - dobrze ze istnieja, ze szybko mozna sie sprawdzic.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję, przekażę jubilatowi przy najbliższej okazji.

      Delete
  4. Super, że urodziny się udały! Pięknego życia dla Feliksa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję za życzenia, Feliks nie wie o moim blogowaniu więc będzie zaskoczony.

      Delete
  5. Może miałeś po prostu gorszy dzień, ja czasami tak miewam gdy zbyt niskie ciśnienie.
    Nie rozumiem przekazywania sobie znaku pokoju w kościele wśród obcych sobie ludzi, skoro wiadomo, ze po wyjściu z kościoła wielu z nich nadal pozostaje w konflikcie.
    Samych dobrych dni dla wnuka!
    jotka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję za pozdrowienia dla wnuka.
      Myślę, że jak ktoś spotyka w kościele swoich wrogów, to po pierwsze nie musi im przekazywać żadnych pokojowych (ani wrogich) znaków a po drugie, może to być okazja do pojednawczej refleksji.

      Delete
  6. Szczęsny!
    szczepan

    ReplyDelete