Friday, January 28, 2022

Porażek pora

Poprzedni wpis zakończyłem dwoma pozytywnymi akcentami:
- niepełnosprawny tenisista Dylan Allcot zdobył tytuł Australijczyka Roku,
- Iga Świątek wygrała ćwierćfinałowy mecz w Australian Open.

Następnego dnia  sytuacja się odwróciła:
- Dylan Allcot, niepełnosprawny tenisista, który pobił wszystkie rekordy zwycięstw i medali, przegrał w finale Australian Open - KLIK.
- Iga Świątek przegrała swój półfinałowy mecz, nawet nie będę klikał.

Czyli - Porażek Pora.

I co można na to PORA-dzić, skoro zamknięta PORA-dnia,
która, jak nazwa wskazuje, PORA-dzi, lecz tylko za dnia.
A zresztą same PO-rady nie bardzo są PO-żyteczne,
bo rada jest PO a nie przed, z rozsądkiem to sprzeczne.

Na dodatek słońce mnie razi,
po prostu - PORA-że-nie.
mimo, że PORA taka, że nie.
Strach zresztą narzekać na PORY,
gdy powiesz PORA zła, czyli - nie,nie.
wywołasz wilka z lasu, gotowe PORA-NIE-NIE.

PORA mi skończyć z PORAmi sPORY,
chyba że sPORAdycznie,
do tego nie-PORA-dnie,
chyba że trzeba kogoś PORA-tować,
kogoś, kto znalazł się na dnie.
Rzucić mu w porę pomocną nić
a przy tym nie PORA-nić.

Sprzecznosci ilość dość sPORA,
czy jest na to zaPORA?
Jak mi nikt nie przed/PO-RAdzi,
to użyję toPORA.

8 comments:

  1. pory są zdrowe i smaczne, fajna baza pod sałatki i można nimi uciesznie wywijać:
    https://youtu.be/Rg4ygeG0qiw
    p.jzns :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Co prawda, to prawda, szczególnie istotne to wywijanie.
      Dziękuję za link do fińskiej polki.

      Delete
    2. jakieś ponad 10 lat temu ten kawałek był bardzo modny, pamiętam, że w radiu puszczany bywał dość często, w różnych wersjach zresztą...
      moja ulubiona to ta:
      https://youtu.be/EaTISifHaeg
      ale że nas tu akurat interesuje por, więc znalazłem kolejne wersje z porem w roli głównej:
      https://youtu.be/cz-1cBfOCc4
      https://youtu.be/DTSkygD1wR0
      na koniec przyszła PORA na jakąś polską wersję, chociaż akurat bez pora:
      https://youtu.be/q9MAIwJMc1U

      Delete
    3. No nie!
      To jest zaraźliwe.
      Wczoraj, po otrzymaniu linku, spędziłem wiele czasu wysłuchując kolejnych wersji.
      A tutaj, nowa porcja.
      Nie bardzo wiem jaką rolę odgrywa w tej piosence por, ale odgrywa ją dobrze.
      Wykonanie polskie - jestem pod wrażeniem, świetne, chociaż na podstawie wysłuchanych interpretacji, wydaje mi się, że to da się dobrze zaśpiewać tylko po fińsku.
      Dziękuję jeszcze raz.

      Delete
  2. Porady:) Najlepiej kiedy czlowiek samodzielnie dochodzi do rozwiazan wlasnych problemow. A my, jezeli juz, mozemy tylko poswiecic takiemu poszukujacemu porady czlowiekowi czas i ... wysluchac.
    A zycie zmienne jest, raz na wozie i bywa, ze zaraz pod wozem:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zgoda, porady nie wystarczą aby uniknąć porażek.

      Delete
  3. Byl czas ze sie bardzo interesowalam tenisem a takze golfem. Znalam zawodnikow, pilnie ogladalam turnieje. Pozniej mi sie zmienilo bo z tych sportow odeszli naprawde wielcy a zostala wciaz zmieniajaca sie mieszanka. Plus doszla poprawna polityka.......
    Wiec teraz nie ogladam poprzestajac jedynie na info od meza - kto wygral, kto odpadl - i to wszystko.
    Lubie football a mamy obecnie ostatnie fazy turnieju o zwyciezce, zblizajacy sie Super Bowl. Nie ogladam ale lapie fragmenty zwlaszcza gdy graja moi ulubiency i faworyci. Mysle ze lubie dlatego iz tutaj popularny a takze kiedys moj syn gral i odnosil sukcesy a skoro bylam jego Mama to wiem jakie trudne i ilu poswiecen wymagajace. Kazdy sport zasluguje na uznanie, nawet taki ktorego osobiscie nie lubimy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Interesowałem się sportem przed rokiem 1960, to znaczy dopóki nie zobaczyłem go w telewizji.
      Reportaże B. Tomaszewskiego i jego kolegów przeniosły sport w dziedzinę bliską greckim mitom. Gdy na to popatrzyłem, stwierdziłem, że zdarzają się emocjonujące momenty, ale generalnie wydaje mi się to nudne.

      Delete