Saturday, May 6, 2023

W Kawęczynie

Zaproponowałem kiedyś pewnej dziewczynie
kawę w Kawęczynie.
By przekuć propozycję w czyn
spytałem Googla - gdzie ten Kawę-czyn?

Tu zrobiła się ciekawa sprawa -
w którym Kawęczynie ta kawa?

Czy w Dębicy, czy w Gniewkowie,
W Oborowie? W Godziszowie?
Mocno skrobię się po głowie.

W Teresinie, czy w Tarczynie?
bo chyba nie w Szczebrzeszynie?

A czas szybko płynie.
Minęła już prawie godzina,
mocno zrzedła mi mina :(

Tu do tematu dołącza PKanalia - patrz komentarze pod poprzednim wpisem
z tego robi się cała batalia.

Czy dać chodu do Kawęczyna w gminie Chodel?
A może zawadzić o Wadowice (Górne)?
Może kawa pod jodłami w Jodłowie?
A może cieplej będzie w Ciepielowie?
Bo w Maciejowicach to może być porażka,

Tak minęła kolejna godzina,
dzwoni rozgniewana dziewczyna.
- Czy to żart jakiś? Jeśli tak to kiepskawy,
bo ja naprawdę chciałam napić się kawy.
A ty gdzie jesteś? Bo ja czekam tu na murku,
przed kawiarnią w Kawęczynie, w Turku.
- W Turku?
- No w Turku, toż tłumaczyłam Ci jak dziecku,
że najbardziej lubię kawę po turecku*.

- Gdzie ten Turek? - zdezorientowany wołam.
Gdzie Turek - wiadomo, koło Koła.

* Kawa po turecku - w skrócie - tur-kawka.

Wikipedia podaje 36 Kawęczynów - KLIK.
Widzę tam sporo powtórek,
powtarza się nawet Turek.

P.S.1. PKanalia wyjaśnił, że nie jest miłośnikiem kawy, raczej herbaty z piwem w tle.
A więc kawa w Kawęczynie odpada, ale temat pozostaje rozwojowy.

P.S.2. Podczas poszukiwań znalazłem coś ciekawego - Fort Kawęczyn - KLIK.
Był. on częścią łańcucha fortów - Twierdzy Warszawa - wybudowanego przez carskie władze.
Po przegranej wojnie z Japonią Rosjanie skasowali fort, potem został rozebrany. 
Nie pozostał po nim żaden ślad :(


3 comments:

  1. Kawa-łek Polski
    nam pokazałeś
    i pięknie w rymy
    wszystko ubrałeś.
    jotka

    ReplyDelete
  2. Dziękuję za komplement, mocno na wyrost.
    Mój wpis to tylko wyliczanka, pokazywać to potrafi Stokrotka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Są różne sposoby pokazywania świata:-)
      jotka

      Delete