Sunday, March 18, 2018

Niedzielne czytanie - na smartfonie

Na dzisiejszej mszy rozejrzałem się trochę po kościele i zauważyłem, że w rzędzie za mną siedział młody człowiek zapatrzony w ekran smartfonu.
Przyjrzalem mu się dokładniej - zdecydowanie nie grał w żadną grę (nawet w świątobliwą nie grał), nie pisał listu ani wiadomości. Czytał z uwagą.

Co też on mógł czytać?
Może czytał w swoim języku teksty przepisane na dzisiejszą niedzielę?
Spojrzałem na niego podczas kazania. Nie zaprzestał czytania.
Może czytał kazanie na dzisiejszą niedzielę opracowane przez jego ojczyste Radio Maryja?
A podczas Credo - Wierzę w Boga - też czytał.
Przynajmniej nie składa wątpliwych deklaracji - usprawiedliwiałem go.

Następny sprawdzian to znak pokoju - czyli uściśnięcie dłoni sąsiadów.
To odbyło się w tradycyjny sposób - dłoń miał niewielką, suchą i silną.

Wreszcie poszedł do komunii.

Widzę z tego, że specjaliści od liturgicznej technologii mają jeszcze sporo do zrobienia.

2 comments:

  1. Dobre!
    Zbudowała mnie niezmiernie Twoja konsekwentna interpretacja tegoż.
    Niedzielnie pozdrawiam.

    ReplyDelete
  2. Moje rozważania są nieco zachowawcze.
    Niektóry patrzą bardziej do przodu - http://patyki.blox.pl/2018/03/J11L.html
    Pozdrawiam poniedziałkowo.

    ReplyDelete