Tuesday, October 15, 2024

Niedouczona Sztuczna Inteligencja

 Przepraszam, że przyczepiłem się do jednego tematu, ale uważam, że istotny.
W niedzielę podałem informację o aplikacji Gemini, która nie potrafiła znaleźć informacji łatwo dostępnej w internecie.
Podałem jej odpowiedni link - KLIK.
Dzisiaj powtórzyłem pytanie: co wiesz o Joice Nankivell-Loch?
Gemini tym razem odpowiedzieli, korciło mnie żeby ich spytać od kogo się dowiedzieli, ale nie jestem uszczypliwy.
Zrobiłem więc mały krok dalej...

Polonia Restituta za działalność podczas II Wojny Światowej?
Zajrzałem na listę osób dekorowanych tym odznaczeniem - KLIK - Joice nie ma na liście.
Coś mi się kołacze po głowie, że Joice mogła otrzymać odzanczenie od Rządu Londyńskiego, ale Wikipedia nie ma takich skojarzeń.
Swoją drogą ciekawe, że ta strona Wikipedii nie ma polskiej wersji językowej, ma za to turecką i czeską.

Drążę dalej...


Nie może znaleźć tej informacji?
Smutne - ja znalazłem, nakierowała mnie bohaterka tych rozważań...


Wikipedia podaje, że ta wizyta odbyła się w 1923 roku, na święto 3-maja. To zgadza się z relacją Joice.

Następne pytanie jakie miałem zamiar zadać Gemini to - jak była ubrana Joice Nankivell-Loch na tę uroczystość, miałem nadzieję, że w ten sposób zyskam sympatię żeńskiej części Bliźniąt, ale zrezygnowałem z dalszych kontaktów :(


8 comments:

  1. Ta sztuczna inteligencja jeszcze trochę potrzebuje aby do nas dorosnąć. Prace trwają i coś mi się wydaje, że jednak do nas dorosnie jak i z czasem nas przerośnie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mnie wydaje się, że SI już przerosła większość ludzi, gra idzie głównie o kontrolę nad rynkiem.

      Delete
  2. A ja lubię przeglądać stare książki i encyklopedie, ile tam jest ciekawych rzeczy...
    jotka

    ReplyDelete
    Replies
    1. To prawda, w mojej bibliotece stanowej zajrzałem do kilku książek wydanych w latach 1910-1920 - wzruszające.

      Delete
  3. Fajne te bliźniaki! Specjalnie dla mnie napisali fraszkę o piciu piwa:

    "Piwny toast

    Piana się pieni, kufel się chwieje,
    Tęsknota za chwilą, gdy się napije.
    Chmielowy aromat, gorycz lekka,
    Po ciężkim dniu, to prawdziwa rzecz święta.

    Z przyjaciółmi w gronie, przy grillu, przy stole,
    Piwo nas łączy, jak żadna inna role.
    Chłodne i orzeźwiające, jak letni powiew,
    To nasze szczęście, to nasz mały święty grzech."

    Prawda, że cudna?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję za wskazówkę jak dobierać tematy zadań. Oto propozycja dla mnie:
      Ode to the Frothy Glass
      A golden liquid, cool and bright,
      A foamy head, a sparkling sight.
      In clinking glasses, cheers we raise,
      To friendship's bond and laughter's haze.

      With every sip, a world unfolds,
      Of stories told and secrets told.
      A moment's peace, a carefree hour,
      As worries fade and pleasures flower.

      So let us raise our glasses high,
      To life's good things beneath the sky.
      For in this drink, a taste of bliss,
      A moment's joy, we cannot miss.
      ===j
      Oda do pienistej szklanki

      Złoty płyn, chłodny i jasny,
      Piankowata głowa, iskrzący widok.
      W brzęczących szklankach wznosimy wiwaty,
      Za więź przyjaźni i mgiełkę śmiechu.

      Z każdym łykiem, świat się rozwija,
      Opowiedzianych historii i sekretów.
      Chwila spokoju, beztroska godzina,
      Gdy zmartwienia bledną, a przyjemności rozkwitają.

      Więc wznieśmy nasze szklanki wysoko,
      Za dobre rzeczy życia pod niebem.
      Bo w tym napoju, smak błogości,
      Chwila radości, której nie można przegapić.

      Na zdrowie!

      Delete
  4. Wszystko w tym pogańskim języku! Nic nie rozumiem 😅

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bliźniaki potrafią komunikować się w ponad 200 językach. Boja z tego skorzystał.
      Dzisiaj poszedłem jego śladem - oto wynik:
      Piana złota, smak chmielu
      W szkle ukryty, skarb niewielki.
      Po ciężkim dniu, ulga miła,
      Chwila wytchnienia, słodka chwilka.

      Z przyjaciółmi, w ciepły wieczór,
      Smaków różnych, kalejdoskop.
      Każdy łyk, to życia wieczór,
      W kuflu schowany, złoty skarb.

      Piwo, przyjacielu stary,
      Z Tobą każdy dzień jest lepszy.
      W Twoim towarzystwie, bez żalu,
      Czas ucieka, szybciej, prędzej.

      Dlatego pijmy, z umiarem,
      Ciesząc się chwilą, co przemija.
      Bo życie jest jak piany szum,
      A piwo, to jego melodia.
      ---
      Przy okazji - Bliźnięta ujawniły istotny szczegół:
      "Czy chciałabyś, żebym stworzył dla Ciebie jeszcze kilka opcji?"
      A więc oni są płci męskiej a mnie uznali za kobietę

      Delete