Monday, September 16, 2019

Niedzielne słuchanie - gniew

"...Albo gdy jakaś kobieta, mając dziesięć drachm, zgubi jedną drachmę, czy nie zapala lampy, nie zamiata domu i nie szuka starannie aż ją znajdzie ? A kiedy ją znajdzie, zwołuje przyjaciółki i sąsiadki i mówi: Cieszcie się ze mną, bo znalazłam drachmę, która zgubiłam. Mówię wam: Taka sama jest radość wśród aniołów Bożych z jednego grzesznika, który się nawraca...".

Ewangelia wg św Łukasza 15. 1-32

Radość z powodu znalezienia czegoś zgubionego.
Jestem na etapie gubienia przedmiotów i zapominania drobiazgów. Jednak dominującą reakcją jest gniew a skojarzeniem utwór L. van Beethovena - Gniew z powodu zgubionego grosza - KLIK.

Chyba chyba warto zrewidować swoje obyczaje. Ileż ja będę miał okazji do świętowania.
Toż to będzie prawdziwie anielskie życie!

3 comments:

  1. :-D tak, stanowczo zmień perspektywę!

    ReplyDelete
  2. Nie znalam tego utworu i wysluchalam z przyjemnoscia. Jego szybkosc obrazuje furie kompozytora z powodu straty, hihi.
    Nie gubie nadmiernie a wlasciwie bardzo rzadko a gdy mi sie zdarzy to faktycznie potrafi byc irytujace.
    Zycze powodzenia w zrewidowaniu, Lechu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akurat to wykonanie "Gniewu..." jest przesadnie szybkie, karykaturalne. Polecam dostępne również na youtube wykonanie o minutę dłuższe.

      Delete