Wednesday, February 5, 2020

Powrót do 2 lutego

W niedzielę szarpały mną silne sprzeczności -

Po pierwsze to była bardzo specjalna data; 0202 || 2020 - proszę zauważyć tę symetrię.
Ostatni raz coś takiego wydarzyło się 11 listopada roku 1111:  1111 || 1111
następny raz wydarzy się 12 grudnia roku 2121:  1212 || 2121
I koniec - już nigdy potem się nie wydarzy.
Niestety zabrakło mi wyobraźni żeby coś z tym zrobić :((((

Po drugie - to było święto Matki Boskiej Gromnicznej.
Tu było kilka skojarzeń, ale uznałem, że Divinity ma pierwszeństwo.

A więc dzisiaj - Matka Boska Gromniczna.
Nazwa tak polska, że sądziłem, że to szczególne polskie święto.
Z błędu wyprowadził mnie pobyt w Niemczech, w Bawarii, akurat 2 lutego.
W Oberammergau na słupach informacja: Maria LichtMess ( a przy okazji wykonie Mszy b-moll Schuberta).

W ostatnią niedzielę w moim kościele parafialnym o Matce Boskiej ledwie wspomniano, głównym tematem mszy było ofiarowanie Jezusa.

Zajrzałem do wikipedii, znalazłem hasło Candlemas - KLIK.
Czyli jednak świeca, światło.
Zdziwiło mnie, że na tej stronie nie wspomniano o tradycji w Polsce czy krajach słowiańskich.

P.S. Tydzień temu, we wpisie o Airbnb, umieściłem zdjęcie starodawnego gramofonu i wspomniałem, że obok lezały płyty z utworami E. Presleya, Beatlesów.
Zrobiłem również króciutki filmik prezentujący urządzenie w akcji. Spróbowałem umieścić go na youtube z zamiarem wstawienia do wpisu. Nagranie się załadowało do youtube, poczem zniknęło. We wpisie umieściłem więc zdjęcie.

Kilka dni temu youtube przysłało mi wyjaśnienie:


Co racja, to racja.




6 comments:

  1. Możesz przetłumaczyć powód zamknięcia YT? Chcę się upewnić, czy dobrze zrozumiałam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naruszyłem prawa autorskie producentów płyty Beatlesów.
      Co racja, to racja.
      Zastanawiam się czy tak samo potraktowaliby przypadek gdybym wrzucił nagranie z na przykład kawiarni, gdzie z głośników słychać nagranie piosenki?

      Delete
  2. U nas tez wspomniano o tym datowym fenomenie ale nie czytalam calosci wiec od Ciebie dowiaduje sie ze juz sie nigdy po roku 2121 nie powtorzy.
    Ciekawe.
    Z tymi prawami nagran to dziwne bo znam blogerke ktora wciaz umieszcza tance balowe ulubionej pary, inni umieszczaja dojscie do piosenek ktore polecaja a to wszystko biora z YT. Czyzby Beatlesi byli obwarowani mocniejszymi prawami? Innego wytlumaczenia nie widze.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeśli bierze z youtube, to znaczy, że youtube załatwiło sobie prawo rozpowszechniania. Co innego jeśli ktoś wykorzystuje na swoim koncie cudze nagranie. Na płytach i filmach jest symbol Copyright, tak że przyznaję, że naruszyłem prawa, dobrze, ze ktoś czuwał i uniknąłem bardzo surowej kary :)

      Delete
  3. ha, pisanie 2 lutego 2020 w sposób: 02.02.2020 jest niestety niepoprawne (w Polsce), ale 12.02.2021, 13.02.2031, 14.02.2041 zapisać można. Zapisać a dożyć to jednak zupełnie inna sprawa — niestety, a może całe szczęście. Jeszcze nie wiem. Pozdrawiam cieplutko, .d.

    ReplyDelete
    Replies
    1. o piątej rano przyszło do mnie, że straszną bzdurę tu napisałam… że nie sprawdziłam. To sprawdziłam i znalazłam jeszcze jedną datę, która też jest palindromem: 22.02.2022, a którą zgubiłam. W dobrym stanie przynajmniej pierwsze dwie bym chciała przeżyć. .d.

      Delete