Monday, December 9, 2019

Niedzielna obserwacja - bóg i mamona

Niedzielne czytania liturgiczne wprowadziły mnie w poważne rozterki. Już myślałem, że wpisu nie będzie, ale jednak coś przyszło mi do głowy.

Dzisiaj, jak to w poniedziałek, razem z innym parafianinem liczymy wartość datków na tacę i wpłacamy to do banku.
Do banku jedziemy samochodem mojego wspólnika w liczeniu.
- Popatrz zwolniło się miejsce na parkingu. Ręka Boża - zauważył wspólnik i zgrabnie zaparkował tuż przed drzwiami banku.

Przypomniało mi to anegdotę opowiadaną w naszym kościele w ramach kazania.

Wielki transatlantyk zderzył sie z górą lodową i tonie.
Oczywiście okazało się, że dla pasażerów trzeciej klasy nie wystarczy miejsca w łodziach ratunkowych.
Kapitan informuje ich o sytuacji i powiadamia, że mają jeszcze około godziny życia.
- Czy na statku jest ksiądz? - wołają pasażerowie.
Okazuje się że jest.
- Proszę odprawić dla nas mszę, zakończymy życie w godny sposób.
Ksiądz przygotowuje się do mszy, ale przerywa mu kapitan,
- Przepraszam, ale nasze obliczenia były błędne. Statek zatonie za kilka minut, nie wystarzy czasu na całą mszę. Może ksiądz wybierze jakiś najbardziej istotny fragment.
Ksiądz zastanawia się chwilę i ogłasza wiernym:
- Zacznijmy mszę od zbiórki na tacę.

Mój 8-letni wnuk kręcił głową z niezadowoleniem.
- Po co pieniądze skoro wszystko utonie?

Po komentarzu przy parkowaniu pomyślałem, że gdy w grę wchodzą pieniądze, ręka boża działa bezbłednie.

5 comments:

  1. Mamona to taki powszechy, ogolnoswiatowy bog, jedyny ktorego bez szemrania uznaja wszystkie narodowosci i instytucje, kler oczywiscie tez.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masz rację, gdy w grę wchodzą pieniądze zapomina się o religii, rasie, narodowości. Wszyscy są równi.

      Delete
  2. Według mnie zanim weźmiecie jakąkolwiek pożyczkę warto jest wcześniej sprawdzić czy dana firma pożyczkowa jest godna zaufania. Możecie to zrobic w sposób opisany na przykład tutaj https://lowcachwilowek.pl/pozyczki-na-raty/ i jak najbardziej polecam wam się do tych porad zastosować, na prawdę warto.

    ReplyDelete
  3. Według mnie zanim weźmiecie jakąkolwiek pożyczkę warto jest wcześniej sprawdzić czy dana firma pożyczkowa jest godna zaufania. Możecie to zrobić w sposób opisany na przykład tutaj https://www.netpozyczka24.pl/ i jak najbardziej polecam wam się do tych porad zastosować, na prawdę warto.

    ReplyDelete