Friday, April 16, 2021

No News is bad news

 Codziennie rano oglądamy retransmitowane przez tutejszą TV wiadomości POLSAT News.

W moi przypadku zbiega to się z gimnastyką poranna.

W ostatnią środę - zaskoczenie - zamiast POLSAT News nadali ligowy mecz koszykówki w USA.
Zaskoczyła mnie aż taka popularność koszykówki w Australii (o takiej porze?), niestety w żaden sposób nie potrafiłem zsynchronizować moich ćwiczeń z rytmem basketballu więc zacząłem pstrykać po australijskich kanałach komercjalnych (mamy ich 3).
Wiadomości nadawane przez państwową stację ABC zostawiam sobie na śniadanie.

Kanał 10 - miłość jest na wyciągnięcie ręki - randkowe aplikacje dla młodzieży.
W programie wypowiedziało się kilku entuzjastycznych użytkowniczek (tylko dziewczyny). Większość z nich przeżywa kilka razy dziennie autentyczną miłość.
Wiem, że w tv funkcjonują programy typu - małżeństwo po pierwszym spotkaniu, widzę że idea dotarła pod strzechy.

Kanał 9 - z okazji wodowania statku wojennego, dla oficjalnych gości wystąpiła grupa taneczna 101 Doll Squadron (Eskadra 101 Lalek)...


Przy okazji poznałem nowe słowo - twerking - zgięcie się w biodrach i potrząsanie tyłkiem.
Oficjalni goście mieli raczej niewyraźne miny.
Wydarzenie zbiegło się z niekończącą się kampanią o sprawiedliwość, szacunek, równe prawa dla kobiet.
Na zlikowanym poniżej filmiku głos zabiera były kandydat na premiera.
Jemu występ bardzo się podobał - grupa dobrze wyszkolonych kobiet wykonuje solidnie pracę jaką lubią - KLIK.

Kanał 7 - afera zegarkowa. Nie, to nie Sławomir N, minister z czasów premiera Tuska.
To szefowa Australijskiej Poczty.
Udało jej się zawrzeć bardzo korzystne dla poczty kontrakty i w geście uznania obdarowała kontrahentów zegarkami marki Cartier (cena $4,500).

Sprawa nabrała rozgłosu i rząd wywarł na państwową pocztę nacisk aby usunąć tę panią ze stanowiska.

Tu sprawa się rypnęła - poszkodowana uważa to za kolejny przykład znęcania się nad kobietami, przeżywa depresję, ma myśli samobójcze.
Za wszystkich stron płyną wezwania do premiera żeby złożył oficjalne przeprosiny- KLIK.

Swoją drogą zastanowiło mnie, że zegarki robią nadal takie wrażenie.
Mnie wydawało się temat wyczerpali żołnierze radzieccy podczas wyzwalania Europy spod okupacji.

Przecież ci obdarowani to multimilionerzy - i nadal zegarek sprawia im tyle przyjemności?

Gimnastyka skończona - wiadomości ABC - długa lista wezwań do premiera aby przeprosił wiele, wiele kobiet skrzywdzonych w ostatnich 2 latach.

Przełączyłem  się na radio - rządowy kanał ABC FM/Classic
Muzyka klasyczna. 
Ostatnio zauważyłem pewną zmianę, prawie co drugi utwór jest skomponowany przez kobietę, równowagi dopełniają utwory ludowe lub utwory narodów pokrzywdzonych.

Śniadanie skończone.
Czas na lekarstwa - muszę poprosić lekarza o jakiś lek na depresję, albo o zorganizowanie mi przeprosin przez premiera.

Z ostatniej chwili -
Oczywiście złożyłem do telewizji zażalenie, na pozbawienie mnie moich elementarnych praw.
Bardzo szybko dostałem odpowiedź - transmisje imprez sportowych na korzystnych warunkach finansowych są tak istotne, że każdy regularny program musi ustąpić im miejsca.

Ciekaw jestem czy łączy się to z darowizną zegarków.

2 comments:

  1. Coś mi się wydaje, że to przez ten PolsatNews Australia zaraziła się polską obyczajowością. Nie znam źródła, które zainspirowało polską telewizję do programu „Żona dla rolnika” czy jakoś tak. Te tańczące na pokładzie okrętu kojarzą mi się z „hawajkami” tańczącymi na jakimś ważnym sympozjum, a zegarki i żądania przeprosin to u nas już też tradycja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeśli chodzi o nowinki telewizyjne czy internetowe, to wydaje mi się, że wszystko zaczyna się w USA.
      Polski serial - Rolnik szuka żony - rozpoczął sie w roku 2014.
      W tym czasie, autralijski program Farmer wants a wife - miał za sobą już 13 lat tradycji.

      Delete