Sunday, March 8, 2020

Niedzielne świętowanie - Święto Kobiet

Dzisiejsze czytania liturgiczne nieco mnie przytłaczają, skierowałem więc uwagę na muzykę.
W dzisiejszym dniu jest to muzyka rodzaju żeńskiego i to nie chodzi jedynie o gramatykę, ale przede wszystkim o twórczość.

"Moje" radio, ABC FM, już od czterech dni nadaje głównie, a może wyłącznie, muzykę skomponowaną przez kobiety.
Ja nie będę tak skrupulatny, bardziej gruntowny wpis w tym klimacie napisałem rok temu - TUTAJ..

Dzisiaj najbardziej odpowiadała mi kompozycja Rain Puzzle australijskiej kompozytorki Eleny Katz-Czerin. TUTAJ wykonana dzisiaj w studio radia ABC, w towarzystwie Tamary-Anny Cislowskiej.

4 comments:

  1. Rzeczywiście ta ewangelia z wczoraj, zawiła była,
    a do tego jeszcze audiencja papieża z okna sie nie odbyła,
    tylko z biblioteki, smutny to obraz.
    Rzeczywistość przerosła te wszelkie mądrości,
    ukryte w słowach.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ewangelia sama w sobie nie wydawała mi się skomplikowana. Tak też wyjaśnił ją nasz ksiądz - Jezus pokazuje wybranym uczniom swoją boską naturę.
      Moją przekorną naturę zainteresowały dwie sprawy:
      1. Przemienienie Pańskie opisują dokładnie w swoich Ewangeliach trzej Ewangeliści - akurat ci trzej, którzy przy tym wydarzeniu nie byli. Natomiast Jan, który był, nic o tym nie pisze.
      Na szczęście wspomina o tym w swoich Listach św Piotr, który przy tym był.
      2. Ewangeliści wspominają że byli przy tym Mojżesz i Eljasz i że rozmawiali z Jezusem.
      Po pierwsze - skąd wiedzą, że to byli właśnie Mojżesz i Eljasz?
      Po drugie - o czym oni z Jezusem rozmawiali? Nie potrafię sobie wyobrazić o czym może rozmawiać Bóg ze zmartwychwstałą istotą ludzką. Chyba, że tylko "pro forma", dla publiczności.

      Delete
  2. Bardzo ladnie ze uszanowales nas, Lechu - dziekuje/dziekujemy.
    Gdyby nie internet i blogi to nawet nie pamietalabym o tym swiecie.
    Mieszkajac poza Polska 36 lat bardzo sie odsunelam od pewnych swiat, obrzedow, zwyczajow i choc ten dzien jest miedzynarodowym to jakos nie "siedzi" we mnie.
    Tym bardziej wiec cenie Twa pamiec.

    ReplyDelete
    Replies
    1. W Australii Dzień Kobiet od pewnego czasu celebrowany jest bardzo szumnie i uroczyście.
      jestem pewien, że kiedy przyjechalismy tu 37 lat temu, nikt o takim święcie nie słyszał. Ale to były czasy kiedy stewardessy w liniach lotniczych nie mogły kontynuować tego zawodu po wyjściu za mąż.

      Delete