Saturday, August 15, 2020

100 lat temu

 Cud nad Wisłą.

Sprawdziłem jak to widzieli w Nowym Yorku.

14 sierpnia 1920...

Ach, zapomniałem, przecież 14 sierpnia 1920 roku rozpoczęły się Igrzyska Olimpijskie w Antwerpii - KLIK. Udział wzięło 29 państw. Oczywiście Australia, ale również dwa nowopowstałe - Estonia i Czechosłowacja (w miejsce Bohemii, która brała udział w poprzednich Olimpiadach).

Angielska Partia Pracy zakazuje pomocy wojennej.

Francja trochę lepiej...

PARIS PRAYERS FOR POLAND..Cardinal asks special petition in all churches.

15 sierpnia...


16 sierpnia...

Russians hoist German flag over Soldau (Działdowo). Say Polish Corridor will be returned to Germany.

… MOVEMENT BEGUN TO OUST PILSUDSKI. Dmowski’s Posen Government Taken steps to mean an open Breach…

Ale również...

A autobusy na Jamajkę kursują według rozkładu...

Przypomina mi się wiersz Cz Miłosza - Piosenka o końcu świata - KLIK.

1 comment:

  1. Może trochę nie na temat... Otóż 11 listopada 2018 roku (setna rocznica niepodległości Polski) byłem na Kubie i włączyłem TV, aby zobaczyć wiadomości (w domu od ponad 11 lat nie mam w ogóle telewizji, a przez poprzednie 12 miałem jedynie parę programów-to, co złapała pokojowa antena). Byłem ciekawy, co powiedzą w CNN na temat Polski. Owszem, pojawiła się bardzo krótka relacja filmowa, może 30 sekundowa, pokazująca tłumy maszerujących ludzi-a głos spikera obwieścił, że w Polsce demonstrowały grupy prawicy i podobne "nieciekawe" elementy antyliberalne. I to wszystko

    ReplyDelete