Thursday, September 21, 2023

Od-waga

 Mnie przytyć nie kazano, zebrałem odwagę,
nabrałem rozpędu, wstąpiłem na wagę.
Waga zachybotała, minęło chwil kilka,
na liczniku wyraźnie ubyło kil kilka.
Znajomy skorygował - nie bądź tępy jak kilof,
nie mówi się kil kilka tylko kilka kilo
.

Przestań mi przyjacielu krążyć koło tyłka,
pamiętaj, że kiła to nie piła, nie zdrabnia się na kiłka.

Nie piła? O kim mówisz? Może piła chyłkiem,
A jak się upiła to kręciła tyłkiem.

Coż to za podejrzenia? Przestań póki Bóg miły,
od kręcenia tyłkiem nikt nie dostał kiły.

Przestań tu mnie znieważać bo za mało ważysz,
a poza tym to żaden dziś z ciebie towarzysz.
I nie myśl sobie czasem, żeś taki odważny
bo schudłeś kilka kilo, nie jesteś tak ważny.

Być może nie tak ważny lecz starczy mi odwagi
by  rzec - odwal się od mojej wagi.

Taka była ta nasza rozmowa,
zważyliśmy ciała, nie ważyliśmy słowa.
Na koniec postąpiliśmy raczej nierozważnie,
wypiliśmy raz po koniaku by nam było raźniej,
a potem, by zażegnać wcześniejsze obrazy,
jeszcze raz po koniaku i do tego zrazy.
I tak ledwie minęła krótka chwilka
a ja odzyskałem stracone kil kilka.

Na sąsiedniej ulicy napotkałem samochód, który wzywał do pokoju i pojednania...


16 comments:

  1. Masz talent Lechu !
    Moje uznanie :-)
    Stokrotka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję za miłe słowa, ja zaliczam to do kategorii rym-cym-cym czyli - sporo rymu, mało sensu, wyjął... wagę spod kredensu.

      Delete
  2. Pewna pani weszła na wagę
    Skupiła na niej swą uwagę
    I stała się bardzo poważna
    Bo sprawa wydała się ważna
    Odważnie jej czoła stawiła
    Czego przeważnie nie robiła
    Wagi zniewaga ją dotknęła
    Więc po waginie się skrobnęła
    Potem odważnie rzekła: "Trudno!
    Pora mi zostać wagabundą
    Gdy kilometrów moc przebędę
    To kilogramów moc przepędzę"
    p.jzns :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję za zwrócenie u--wagi-na wagę konieczność zachowania równo-wagi płci w temacie ważenia.

      Delete
    2. w sumie to nie ma równowagi... "pani - pan", "stała - stał", etc... większa rozrzutność sylab w tym pierwszym przypadku... z drugiej strony jednak koniecznych, bo wierszyk metrum by zgubił :)

      Delete
  3. Nie tylko masz talent, ale świetnie żonglujesz słowami!
    Tablica rejestracyjna niespotykana, ja czasami widuję nietypowe, ale twój przykład jest the best :-)
    jotka

    ReplyDelete
  4. Nie chcę się zbytnio droczyć odnośnie słowa"amen".
    Można je różnie interpretować- dla mnie słowo AMEN określa Boga.
    Samochód spełnia rolę tablicy ogłoszeniowej wyznawcy konkretnej religii. Zaprawdę mówi nam....
    Shalom.
    t.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie wiem jak to jest z wyznawaniem religii i umieszczeniem religijnych terminów na samochodach. Za czasów mojej młodości byłoby to świętokradztwo, a teraz wszystko tak się pomieszało, że nic nie ma znaczenia.

      Delete
  5. Ale namieszales - teraz ludzie beda sie zastanawiac co maja - zbyteczne kilo czy kile (chorobe weneryczna co dodaje do zrozumienia jako ze nie mam klawiatury z polskim alfabetem a przelaczanie sie jest klopotliwe).
    Amen oznacza "niech sie stanie" wiec mozna uznac za miedzynarodowe, shalom jest bardziej specyficzne, izraelskie.
    Osobiscie nie uznaje zadnych nalepek na samochodzie - na lodowkach tez !!!!!! Widuje jednak tak przerozne - i tablice i nalepki - z czego niektore sa naprawde ciekawe albo smieszne.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zgoda - shalom pochodzi z hebrajskiego, co ciekawe to z dzieciństwa pamiętam tylko arabskie salem alejkum, ale to pewnie lektur książek o piratach.
      Też nie uznaję żadnych nalepek na samochodach, co innego ciekawe numery rejestracyjne - kiedyś miałem spory zbiór fotografii takich numerów i chyba napisałem na ten temat kilka wpisów blogowych. Również przed laty znajoma blogerka przysyłała mi ciekawe numery rejestracyjne samochodów Polonii w Chicago i zrobiłem z tego krótkie opowiadanie kryminalne.

      Delete
  6. Przypuszczam, że komentujący nie znają hebrajskiego(aramejskiego?) .
    Słowo "amen" ma wiele znaczeń, ale jak podaje większość źródeł pada ono na końcu modlitwy.
    Ja korzystam z netu. Gdyby na aucie był napis" Shalom Alejchem" -znaczyło by to-Pokój Wam.
    Kiedyś zastanawiałem się co oznacza nalepka ryby na samochodach. Pierwsze skojarzenie to, że jeździ nim wędkarz, rybak, czy ichtiolog. Okazuje się, że nie. Ostatnio widziałem nalepkę delfina-to pierwszy "obraz" Boga..., albo pamiątka ze spotkania z tym ssakiem.
    t.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zgoda, Salem Alejkum, ale to chyba za długie na samochodową naklejkę. Naklejka z rybą - w czasach Jezusowych ryba była symbolem chrześcijan, ale teraz mamy takie umysłów pomieszanie, że nie warto zgadywać.

      Delete
  7. Ha! Znalazłam Cię choć łatwo nie było:)) Rozszyfrowałam też nick "do górynogami". Macham przyjaźnie z oddali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. CIeszę się, że do mnie zajrzałaś.
      Do góry nogami - wyznam, że nie ja to wymyśliłem, w pewnym okresie wysyłałem relacje z Australii do Dziennika Związkowego w Chicago i to redaktorka Dziennika zaproponowała taki nick.

      Delete